Jenny, Inköpsadministratör

Vad jobbar du med på Centrum Pile?

Jag har många olika arbetsuppgifter! Framför allt är jag ansvarig över inköp av alla beslag och komponenter till våra betongpålar. Jag hanterar och förhandlar avtal och har kontakt med våra leverantörer, och ser till att produktionen har vad de behöver för att kunna arbeta, såväl stål och cement till arbetskläder och kaffe. Sen är jag även ansvarig över våra spont- och balkprojekt, där jag administrerar projektbeställningar, har kontakt med kunder och hanterar uthyrningen av spont och balk.

Hur ser en vanlig dag på jobbet ut?

Ingen dag är den andra lik, men mina dagliga arbetsuppgifter innefattar ofta hantering av beställningar och leveranser av stål och beslag. Där har jag mailkontakt med leverantörer och transportörer för att se till att vi håller ett bra lagersaldo för vår beräknade produktion. Jag registrerar följesedlar och fakturor, håller mig uppdaterad kring våra projekt och ändrar prognoser och leveranser efter vårt gjutbehov. Jag mailar och pratar i telefon med leverantörer och kunder, hanterar logistik av inkommande och utgående gods och köper in annat som personalen behöver.

Vilka är de största utmaningarna med ditt arbete?

Jag behöver kunna ha många bollar i luften samtidigt och vara på tårna när förändringar i projekt eller leveranser inträffar. Jag behöver kunna prioritera och ta snabba beslut, samtidigt som jag behöver behålla en god övergripande koll över de dagliga behoven. Därför är bra egenskaper i min roll definitivt att vara flexibel och inte vara rädd för förändring. Det är bra att vara kreativ och nytänkande, men det är också viktigt med noggrannhet och ett ordningssinne. Att vara kommunikativ och social underlättar även i kontakt med leverantörer och kunder. Och till och från är det bra med ett ordentligt pannben!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *